blognaam

B I IMG_5568_4 letter B KMcElman_100416_0104 E letter P

woensdag 25 augustus 2010

Ding 14

De raadgeving van de coaches opgevolgd en de draad weer opgepakt. Begonnen met onderdeel 14, de chat. Dit onderdeel van de cursus kende en gebruikte ik al wel. Het kan een prima middel zijn online vragen te stellen en te beantwoorden. Zelf heb ik het gebruikt om te kletsen wanneer iemand online verscheen. Dat kan ook weleens storend werken. Maar wanneer de gebruiker van de bibliotheek thuis vragen heeft, is het een snel middel om te reageren.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat de "dingen" draad weer hebt opgepakt, nog even volhouden!

    Hoe stel jij je dat voor als de klanten kunnen chatten met de medewerkers van de bibliotheek? Is dat onder uitleen of een medewerker die chat'spreekuur' heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie vraag. Onder de uitleen gaat niet werken, maar een speciaal chat spreekuur zou fantastisch zijn toch? Het is i.e.g. iets om over te brainstormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ben ik met je eens. Tijdens de uitleen zou dat niet werken en kunnen. Tenslotte staat de klant centraal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hoe denken jullie over de digitale klant?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk doet de digitale klant ook mee maar je bent het met me eens dat je tijdens een uitlening niet alles tegelijk kunt doen.

    BV klant in de bibliotheek helpen, nieuw lid inschrijven,telefoontjes afwerken, boekstart uitleggen en dan tussendoor nog even chatten met de digitale klant. Ik ben een duizendpoot maar iets gaat er dan niet goed lopen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen