Over twitter ben ik niet enthousiast. Heel beperkt heeft het misschien nut voor mezelf of de bibliotheek. Moet dat nog gaan bedenken. Allerlei kleine gebeurtenissen hoeven wat mij betreft niet wereldkundig gemaakt te worden. We hebben al zoveel informatie (leesvoer) tot ons te nemen, dat ik niet zit te wachten op tig tweets van jan en alleman. Zit ook in de aard van het beestje. Ben nooit zo'n beller geweest en heb alleen af en toe gechat met mijn 2 zonen die op afstand wonen. Moest wennen aan het feit dat er geen echt begin of einde aan een chatpraatje zat. Soms kreeg je gewoon geen antwoord meer en bleek de tegenpartij gewoon vertrokken. Tja... nieuwe generatie.
Ik begrijp je reactie maar zie je helemaal geen mogelijkheden voor de bibliotheek of voor ons als collega's? Ben benieuwd naar je reactie. Groetjes Rianne
BeantwoordenVerwijderenHet is belangrijk om als bibliotheek te laten zien van deze tijd te zijn. Om mee te doen met twitter geeft in ieder geval een goede indruk. Mensen dmv twitter op de hoogte brengen van nieuwe populaire titels in de bibliotheek (vanaf nu verkrijgbaar in de bibliotheek) zou een mogelijkheid zijn. Denk nog na over meerder toepassingen.
BeantwoordenVerwijderenWat mij betreft hoeven "allerlei kleine gebeurtenissen" ook niet "wereldkundig gemaakt te worden". Maar Twitter is zoveel meer dan dat. Wist je bijvoorbeeld dat er 800 miljoen zoekopdrachten per dag op Twitter zijn. Dat is toch niet niks?
BeantwoordenVerwijderen@marlies; hoe werkt dat met die zoekopdrachten via twitter. Dat is voor mij ok nieuw.
BeantwoordenVerwijderen@jacqueline: de nieuwe generatie communiceert nu eenmaal op deze manier dus we moeten daar toch in mee en als zij ons via twitter kunnen vinden dan is dat toch juist goed. Ik ben het met je eens het is privé voor mij ook niet het middel van communicatie hoor maar op het werk: oké!
Ik ben het ook met jullie eens. Ik ben dan 1 week "actief" op twitter, nou ja actief. Privé weet ik eigenlijk niet wat ik erop moet zetten, ja ik heb wel genoeg te melden maar dat hoeft niet iedereen te weten via twitter. Voor ons werk vind ik het ook een ander verhaal. Maar dan blijf ik zeggen dat ook daar weer de juiste mensen op de juiste plek. En dat mensen de tijd krijgen/nemen op met de klanten te twitteren.
BeantwoordenVerwijderen